برخی از آداب و رسوم مردم گیلان

اگر برای یک بار هم از شهر رودبار عبور کرده باشید خبر از آب و هوای بی نظیر آن دارید، چرا که این شهر یکی اززیباترین و سرسبز ترین شهرهای استان گیلان می باشد. جاذبه های گردشگری در رودبار به خاطر ارزش تاریخی و طبیعت بکرش مورد استقبال مسافران زیادی قرار گرفته است. حتی قدیمی ترین سکونتگاه های انسان های اولیه ایران، در رودبار بوده است و از آن جایی که آبشار ها و مناطق سرسبز در دل کوه های آن وجود دارد، می تواند گزینه مناسبی برای گردشگری و سفر باشد.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله از سایت گیله جا به بررسی جاذبه های گردشگری در رودبار می پردازیم، اگر قصد سفر به رودبار را دارید و به دنبال اقامتگاه و یا سوئیت در نزدیکی مکان های معروف و گردشگری هستید با ما از طریق همین سایت در ارتباط باشید.

غار دربند رشی

یکی از جاذبه های گردشگری رودبار غار دربند رشی می باشد که طی چند سال اخیر توسط باستان شناسان کشف شده است. کاوشگران با اکتشافات مربوط به غار دربند رشی اطلاعات خوبی در مورد تاریخ زندگی انسان های اولیه در ایران به دست آورده اند. این غار خود از دو غار کویل گر و جوکویله به اندازه های 60 و 30 متری تشکیل شده است که ما بین آن دو، راه ارتباطی نیز وجود دارد. تاریخچه این غار به خاطر وجود بقایای جانوران خاص و ظروف سفالی و برخی از وسیله های قدیمی به هزاران سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد. از این رو باستان شناسان با وجود این شواهد ادعا بر این دارند که رودبار جزء سکونتگاه های انسان های نخستین در کشورمان بوده است.

آدرس: رودبار، بخش رحمت آباد و بلوکات، جنوب روستای رشی

ییلاق سی دشت

اگر به ییلاقات شمال علاقه مند هستید سفر به رودبار را به شما پیشنهاد می کنیم.  ییلاقات و طبیعت های بکر در اطراف این شهر زیبا به کرات دیده می شود که در هر فصل از سال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. یکی از جاذبه های گردشگری رودبار ییلاق سی دشت می باشد که فاصله آن از سطح دریا 1008 متر است ودر دامنه قله درفک قرار گرفته است. وجود درختان فندق، بلوط، راش و همچنین مه دلپذیر صبحگاهی و صدای پرندگان و دیدن زیبایی بی کران آن منطقه اقامتی دلنشین را برای شما پدید می آورد.

از جاذبه های طبیعی که در منطقه سی دشت رودبار و اطراف آن وجود دارد می توان به تپه مارلیک، قله درفک، غار دربند رشی، روستای استخرگاه و روستای چیچال اشاره نمود.

آدرس: رودبار 30 کیلومتری شهر رستم آباد

دریاچه حلیمه جان رودبار

به این دریاچه ی بسیار زیبا و حیرت انگیز دریاچه عروس نیز می گویند و جز جاذبه های گردشگری رودبار به حساب می آید. اطراف این دریاچه از جنگل های سرسبز و کوه های بلند قامت پوشیده شده است. جلبک های موجود در این دریاچه باعث دو رنگ شدن و زیبا تر شدن دریاچه می شوند، طوری که رنگ دریاچه در صبح ها سبز است اما در بعد از ظهر که جلبک ها به خاطر وزش باد به کناره ها رفته اند، دریاچه آبی رنگ می شود. بهترین فصل برای رفتن به این منطقه ی بکر در شهر رودبار تابستان می باشد تا زیبایی طبیعت را بتوان تمام و کمال مشاهده نمود.

آدرس: رودبار، جاده روستای حلیمه جان

داماش زادگاه سوسن چلچراغ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رودبار روستای داماش است، که همه ساله گردشگران و مسافران زیادی جذب طبیعت بکر و چشم انداز های بی نظیر آن می شوند. گلی به اسم سوسن چلچراغ که تنها گونه در گیلان است در این منطقه توسط گیاه شناسی آلمانی کشف شده و مورد حفاظت قرار گرفته است.

با سفر به این منطقه علاوه بر تجربه ای لذت بخش از دیدن طبیعت بی نظیر و بازدید از گل سوسن چلچراغ با فرهنگ و مهمان نوازی مردم  بومی آن منطقه آشنا خواهید شد مثل موسیقی های محلی و صنایع دستی، لباس های سنتی زنان آن روستا و همچنین انواع محصولات کشاورزی و دامی.

آدرس: رودبار، روستای عمارلو

بره سر و دریاچه ویستان

در نزدیکی شهر رودبار دریاچه ای زیبا همراه با امکانات تفریحی وجود دارد. این دریاچه را با نام های مختلفی مثل ویستانبره، ویستان و بره سر، یا دریاچه یسان صدا می زنند. این منطقه هم جز جاذبه های گردشگری رودبار به حساب می آید که به خاطر طبیعت بکری که اطراف دریاچه را فرا گرفته و همچنین امکاناتی مثل قایق سواری، رستوران، کافه و چایخانه باعث شده همه روزه مسافران و گردشگران زیادی برای گذراندن ساعاتی از روز خود و فرار از شلوغی های شهری به این منطقه زیبا سفر کنند.عکاسی و تولید محتوا در کنار دریاچه نیز طرفداران خاص خود را دارد.

آدرس: رودبار، بخش خورگام

ییلاق گلدیان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رودبار ییلاق گلدیان است که به آن قله آسمان سرا هم می گویند؛ چرا که از هر سمت به قله های آن منطقه مشرف می باشد. حتی از این منطقه می توان توربین های بادی که در کوه های منجیل قرار دارند را مشاهده نمود. این مکان پر از درختان بلند راش، ازگیل، توسکا و آلوچه وحشی است. در بالای این ییلاق یک آبگیر طبیعی به همراه تک درخت وجود دارد که به زیبایی هر چه بیشتر این منطقه افزوده و مسافران زیادی برای دیدن این آبگیر و عکاسی به آن جا سفر می کنند.

آبشار کلشتر

در روستای کلشتر آبشاری وجود دارد که به زیبایی های آن منطقه افزوده است و جز جاذبه های گردشگری رودبار به حساب می آید. چیزی که باعث جذب گردشگران به این منطقه شده است طول زیاد و 20 متری این آبشار است. فصل بهار و تابستان که آب آبشار زیاد است بهترین زمان برای بازدید از آن می باشد. مخصوصا فصل تابستان که هوا گرم است و آبتنی در آن بسیار لذت بخش می باشد. برای اقامت در نزدیکی این آبشار زیبا می توانید به اقامتگاه گیله جا سری بزنید و یا برای رزرو از طریق پشتیبانی همین سایت با ما در ارتباط باشید.

آدرس: رودبار، روستای کلشتر

سخن پایانی

ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید سعی بر این داشتیم معروف ترین جاذبه های گردشگری رودبار را برایتان معرفی نماییم تا هنگام سفر به این شهر زیبا از این مناطق بکر دیدن فرمایید، البته که سفر به هرکدام از این مناطق یک روزه امکان پذیر نیست و شما نیاز به اقامت در یک اقامتگاه نزدیک و پر امکانات دارید از این رو برای آشنایی بیشتر و یا رزرو سوئیت با اقامتگاه گیله جا از طریق همین سایت با ما در ارتباط باشید.

نظر بگذارید